IndeksCalendarLatest imagesFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

 

 Walki, Obrażenia i Statysytki

Go down 
AutorWiadomość
Spiritus
Bóg
Spiritus


Poziom Postaci : 999
Exp : 9999
HP : 9999
MP : 9999
Klasa Główna : Wojownik
Klasa Poboczna : Obrońca
Płeć Gracza : Female
Posty : 135
Data Wezwania : 16/02/2020
Pochodzenie : Chaos

Walki, Obrażenia i Statysytki Empty
PisanieTemat: Walki, Obrażenia i Statysytki   Walki, Obrażenia i Statysytki EmptyWto Kwi 07, 2020 12:13 pm

Jak wiecie, w takim świecie jak ten nie da się przetrwać po prostu sobie będąc i unikając wszelkich niebezpieczeństw. Prędzej czy później, kłopoty was dopadną, a w takim wypadku zostaje wam tylko jedna rzecz do zrobienia. Musicie się bronić. A co jest najlepszą obroną? Oczywiście atak. Nie ważne jaki, magiczny czy nie, atak to atak. Po prostu trzeba pokonać swojego przeciwnika. Tylko jak to zrobić w sposób efektywny? W końcu jest tyle potworów, których statystyki wręcz przerażają kiedy przegląda się bestiariusz. Cóż... Ten temat na pewno wam w tym pomoże.

1. WALKI

Największa podstawa podstaw. Walka brzmi raczej łatwo, ale tutaj trzeba się trochę zastanowić nad strategią. Dla typowego tanka z wielką ilością HP rzucenie się w szał walki i atakowanie kogo popadnie pewnie wygląda łatwo, ale wrażliwy mag będzie potrzebował odpowiedniej strategii, dystansu i zaopatrzenia odnawiającego Manę. Walka dla każdego może mieć inny wygląd, ale składa się z tych samych części: planowanie i rezultat.
Mały słowniczek:
1 Tura - 1 post gracza i MG (lub graczy jeśli jest was więcej)
1 Akcja - jeden atak, który gracz zawarł w swojej turze

Planowanie: to wasz odpis. Opisujecie tutaj dokładnie co zrobiła wasza postać w danej turze. Wasza postać może wykonać do 5 akcji na turę, chyba że MG pozwoli na zrobienie ich więcej żeby walka zakończyła się szybciej.
Rezultat: to odpis MG. Opisuje on w swojej wiadomości jak wam poszło, czy strategia wypaliła, w jakim stanie jest potwór/gracz, z którym walczycie. Zajmuje się sędziowaniem i opisami otoczenia, które mogło ulec zmianie na wskutek waszych ataków.

No i pamiętajcie, im kreatywniejsi jesteście, tym większa szansa tego, że to właśnie wy wygracie! Tylko jeśli chcecie sami ciupać Behemota, to albo jesteście szaleńcami albo macie za dużo hajsu na Phoenix Downy i Potionki.

2. OBRAŻENIA I STATYSTYKI

To kalkulator, którego używają MG do obliczania obrażeń w walkach.

To najbardziej fair sposób do obliczania jakie obrażenia zadaliście, tak żeby dla każdego wyszło uczciwie i równo. Ta sekcja tutaj tyczy się w większości MG, ale jeśli gracze będą znać ten punkt, na pewno będą mogli w razie czego poprawić błędy w walkach.
Każdy gracz startuje z takimi samymi statystykami. Schemat na te obliczenia jest bardzo łatwy - Poziom postaci razy 2. Jeśli macie poziom 1, wasze statystyki mają wartość 2. I tak do wartości 200 na 100 poziomie. Niezbyt ciekawie? Otóż wasz ekwipunek zwiększa statystyki, dlatego posiadanie coraz lepszego jest bardzo ważne. To jedna z rzeczy, która może dać wam przewagę nad przeciwnikiem. Tak samo przewagę dają wam też treningi. Możliwe jest zdobycie wtedy dodatkowych punktów do statystyk, rozdawane wedle uznania MG od 1 do 3 w jednej statystyce. RAZEM Z TYMI WSZYSTKIMI BONUSAMI, WASZE STATYSTYKI NIE MOGĄ BYĆ WIĘKSZE NIŻ 255. Matematycy zrozumieją.

W naturze czysto obliczeniowej:
Typ - fizyczny, magiczny lub leczący. Po prostu, czy to zwykły atak czy nie, raczej łatwo zrozumieć.
Siła - ataki magiczne mają przypisaną siłę i potrafią uderzyć z dużą mocą. Ataki podstawowe wykorzystujące broń w dłoni gracza mają siłę 16. Podstawowo wpisana w kalkulator.
Quadra Magic - jak na razie nas to zbytnio nie obchodzi bo nie ma takiej możliwości by w jednej akcji zrobić 4 ataki, dlatego zostawiacie N/A.
Split damage - zaznaczacie tą opcję jeśli gracz używa ataków/czarów mogących trafić więcej jednostek. Pod warunkiem, że zaklęcie ma więcej niż 1 cel. Wtedy okienko zaznaczanie, w przeciwnym razie nie.
Level - proste. Poziom atakującego.
Strenght i Magic - statystyki ataku i magii. Pamiętajcie, lvl postaci razy 2.
Weapon power - siła jaką ma broń. Podstawowe bronie, które gracze dostają tworząc Kartę Postaci mają siłę 10.
Defence i Magic Defence - obrona i magiczna obrona tego, który obrywa w walce. Pamiętajcie, żeby do bazowych statystyk obrony dodać statystki obrony ze zbroi.
Back attacks - ataki zadawane w plecy przeciwnika, kiedy ten nie wie nawet kiedy ma być zaatakowany. Tyczy się to zwykle ataków z klasy Zabójcy albo jeśli natrafiliśmy na przeciwnika, który jeszcze nie wie o tym, że w ogóle ma być atakowany. W przypadku ataków Zabójcy wartość "Damage multiplier" zastąpcie odpowiednią do aktualnie aktywnego bonusu, wartością. 200% to 2. Z racji tego, że kalkulator nie uwzględnia ułamków i przecinków, w przypadku wartości jak 150% czy 125% musicie użyć zwykłego kalkulatora. Wtedy po prostu liczycie obrażenia normalnie bez zaznaczonej rubryczki "Back Attacked" i rezultat mnożycie w kalkulatorze o odpowiedni procent.
Statuses - zaznaczacie tylko Barrier/MBarrier lub Defending, jeśli osoba obrywająca ma na sobie Protect/Shell lub po prostu się broni. Sadness i "Back row effect" zostawiacie w spokoju.

Co nie było wspomniane tego nie ruszacie, chyba, że ktoś użył Hero Drinków. Wtedy po prostu zaznaczacie tam odpowiednią ilość. Kalkulator na samym dole pokazuje Max i Min Damage. Bierzecie Bardzo łatwy w użyciu generator liczb losowych i losujecie jakie obrażenia z tego przedziału zada atak. I tak oto zadaliście obrażenia! Zgaduję, że jest to napisane dość chaotycznie, nie jestem dobra w tłumaczeniu, dlatego nie bójcie się po prostu pytać. I to o wszystko. Może coś przegapiłam i będę mogła dzięki wam poprawić, szczególnie mile widziane są uwagi od ludzi, którzy lepiej się znają na takich systemach obrażeń.

3. ŻYWIOŁY

Woda - podatna na elektryczność. Silna na ogień.
Lód - podatny na ogień. Silny na ziemię.
Ogień - Podatny na wodę. Silny na lód.
Elektryczność - podatny na ziemię. Silny na wodę.
Ziemia - podatna na lód. Silna na elektryczność.
Trucizna - neutralna wobec wszystkich typów.
Holy (Święty) - silne na ciemność, ale i podatne na ciemność.
Dark (Ciemność) - silne na świętość, ale i podatne na świętość.

Myślę, że zasada tutaj jest prosta. Stworzenia, które mają dany typ są ODPORNE na obrażenia swojego typu. Zbroje mają w swoim opisie ile % obrażeń danego typu zatrzymują i wtedy ten procent trzeba odjąć od obrażeń jakie obliczycie. Jeśli zaatakujesz stworzenie, które nie ma określonego % odporności na jakiś typ a zaatakujesz silnym typem, zadasz podwójne obrażenia (x2 po obliczeniu ile obrażeń powinno się zadać), a jeśli zaatakujesz typem, który jest nieefektywny wtedy obrażenia są mniejsze o połowę (po prostu dzielicie na pół po obliczeniu obrażeń). STWORZENIA, KTÓRE POTRAFIĄ LATAĆ NIE DOSTAJĄ OBRAŻEŃ OD ATAKÓW TYPU ZIEMIA TAK DŁUGO, JAK SĄ ZDOLNE LATAĆ I NIE SĄ UZIEMIONE.
Powrót do góry Go down
https://dissidiafinalfantasy.forumpolish.com
 
Walki, Obrażenia i Statysytki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Chapter II - Płomienie Walki
» Umiejętności, Ataki, Magia - Jednym słowem rozwój walki!

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dissidia Final Fantasy :: Organizacja :: Poradniki-
Skocz do: